Tuesday 23 March 2010

Årtionderedovisning

I några veckor nu har vi gruppvis (i klassen på universitetet) planerat redovisningar baserat på vad som hänt under 1970ish-2005. Min grupp hade 1985-1990. Vi skulle ta reda på viktiga händelser, kultur, prylar etc. sedan skulle vi utforma en kreativ redovisning. Denna redovisning var idag. Det har varit väldigt kul. Har fått många nostalgitrippar idag! Dock var det liiiite synd att de flesta grupper (4/6) inte hade en så värst annorlunda redovisning - de använde powerpoint och gjorde en traditionell redovisning. Blev tyvärr lite träigt.

Vår grupp spelade upp en liten pjäs, vi gestaltade en familj som levde ett "vanligt svenson liv". Mamma, pappa, 2döttrar, en narrator och en TV-presentatör. Det gick väldigt bra med tanke på att vi inte hade gått igenom pjäsen, visst vi hade skrivit bra manus och så men inte agerat igenom den.

En sak som dock inte känns så kul efter denna dag. SHIT va jag känner min GAMMAL! Jag vill inte tänka mig själv som gammal, jag får panik. Så fort jag kommer in i de banorna försöker jag tänka på någonting annat. Jag är rädd för att åldras, bli sjuk, inte klara av att ta hand om mig själv. Nä, usch, nu ska jag sluta skriva om detta. Ska kolla på nya avsnittet an 2½män! bajj bajj


Stockholm är allt bra vackert aye!

No comments: