Saturday 13 March 2010

Lördagspyssel

Igår lovade jag Mark att jag skulle baka någonting till honom, han önskade sig berlinerskorpor eller vad de nu kallades. Det är skorpor med mandel i som blev mumsiga, dock gjorde jag nog dem för stora så de blev lite mjuka.


Jag och Emma har pratat om att hålla i vår egen "halv åtta hos mig". Får se när det blir av, Mark verkar också vara på. Eller jag berättade om det för honom idag, medan han var på toaletten, så han kan ju ha verkat positiv för att bli lämnad ifred. Nåväl, det visar sig. Men det verkar vara en kul grej att göra, så länge man slipper kamerorna!

Vi åt tom yum nudelsoppa till middag ikväll, med räkor. Det var riktigt mumsigt, bra att jag har ett sånt lättlagat och delikat recept! :D


Inför Melodifestivalen ordnade jag med lite snacks till mig själv. Eftersom Mark vägrar kolla fick jag sitta med mina två kompisar (läs: sovande katter) och titta på melodifestivalen. Se va mysigt vi hade det!


Blev besviken på resultatet, tyckte helt klart att Salem skulle vinna. Tror inte att vinnarlåten kommer att göra sig i Eurovision, men vi får vänta och se, jag kanske får äta upp mina ord sen! Jag tyckte att Dolph kändes smått malplacerad, var väldigt konstigt att se honom i smoking på en scen i Globen. Sen tyckte jag det var synd att vi inte fick se något mer av Björn Gustavsson. Aja, man kan inte få allt här i livet.

Har börjat kolla på senaste säsongen av American Idol. Jag fick reda på att Ellen var en av domarna i juryn så jag blev nyfiken plus att jag var ganska uttråkad och ville ha någonting att kolla på. Det är så mycket känslor att man blir helt slut efter ett avsnitt. Jag skrattar, gråter, skäms (ibland så mycket att jag måste kolla bort från TVn), häpnas, blir arg etc. Men jag tycker det är ganska kul ändå. Ska kolla på ett till avsnitt sen blir det sängen. Lika bra att lägga sig tidigt eftersom katterna kommer väcka mig imorgon bitti!

No comments: