Sunday 21 March 2010

Promenix

Idag har jag inte gjort överdrivet mycket. Gick upp åt frukost och läste tidningen sedan la jag mig i soffan för att läsa. Efter ett tag fick jag myror i brallan och övertalade Mark att promenera med mig in till stan. Fy fan va det blåste kan jag ju säga, jag hade ont i öronen när vi kom fram till centralen. Håret stod nästan rakt upp jag måste ha sett rolig ut. Därav blev jag inte så väldans glad när vi sprang på en av Marks arbetskamrater, nåväl vad är en bal på slottet?

Vi gick runt lite i affärerna inne i Nordstan. Jag ville bl.a. kolla om jag kunde hitta boken "Aldrig fucka upp" till ett bra pris, bokrean är ju fortfarande igång. Gick in på Akademibokhandeln, till min förtjusning hittade jag boken. Kollade på priset, 75:-! För en jäkla pocketbok! Under bokrean! Va sur jag blev, som en citron. När jag kom hem kollade jag upp boken på nätet. Hittade den för 39spänn, mycket bättre affär.

Satt och tänkte lite på valet förut. På någonting som min universitetslärare sa när vi pratade om SD. Att det är en stor chans att de kommer in i Riksdagen om KD inte får tillräckligt med röster. Shit, känns surrealistiskt att SD ska kunna sitta i Sveriges riksdag. Vart fan är vi på väg egentligen. Jag skäms bara jag tänker tanken. Vill jag leva och bo, fostra mina (förhoppningsvis) framtida barn, arbeta i ett land där ett parti som SD är med i riksdagen? Ärligt talat mår jag illa bara jag tänker tanken.

Mark brukar ibland säga att svenskar är rasistiska, absolut inte alla, men generellt. Jag tjafsar alltid emot när han säger sådana saker. Men det kanske är värre än vad jag själv tror. Svenskar kanske inte är så öppna för andra folkslag som jag trodde. Mark kanske har rätt....

På tal om politik etc, här är två italienska sköldpaddor från Parma!

No comments: