Wednesday 17 March 2010

Curling

Mja rättare sagt rullstolscurling. Hörde om det på radion, blev väldigt konfunderad. Hur kan man glida omkring på is med en rullstol, speciellt för den personen som måste sopa som en gnu.

Har läst på lite snabbt och tydligen så är det ingen som sopar i rullstolscurling, men bortsett från det ska det vara samma regler. Inte för att jag vet någonting egentligen om curling med jag tyckte att det lät väldigt konstigt. Blev imponerad måste jag säga.


Boktips 2


Handlar om en pojke som blir utnyttjad av sin pappa. Hur pojken växer upp och tar sig igenom livet, hur han tar tillbaka makten över sitt eget liv. Den är baserad på en verklig berättelse och är en väldigt bra bok. Hjärtskärande och hemsk, men bra läsning. Ibland fick jag lägga ifrån mig boken och göra någonting annat istället, men jag kunde inte sluta läsa. Jag tycker om böcker som dessa, känner på något sätt att jag vidgar min egen erfarenhetsvärld. Kunna sätta mig in i vad andra människor kan ha gått igenom och på en nivå känna mig glad för mitt eget i viss mån "skyddade liv".

Nä, fixa i ordning lunch och sen iväg till skolan! Si si si!

No comments: