Friday 26 March 2010

Avtrubbning

Jag tänker bara skriva kort om detta nu. Orkar inte vara arg och ledsen mer. Det jag pratar om är Uppdrag Gransknings program som sändes i onsdags. Om en flicka som blivit våldtagen på sin skola och hela samhället vänder sig emot henne och stöttar våldtäkts-mannen istället. Har ni inte sett programmet, gå in på svt play och kolla! Jag blev så arg och ledsen efter programmet, jag SKÄMDES över hur de vuxna omkring denna tjej agerade. Såg att det står om det i aftonbladet nu. Jag tog upp detta när vi satt och diskuterade i grupper på universitetet igår, så jag blev arg och ledsen igen.

Sen på eftermiddagen fick vi se en film om Darfur, vad som hände i Sudan etc. Vilket gjorde mig ledsen igen, jag kände mig avtrubbad efter det. Men dagen blev bättre. Med våfflor och gott sällskap blev jag på mycket bättre humör till kvällen!

Jag och Emma kollade på Skolfront och sedan Lyxfällan. Vilken mupp! Impulsköpa en häst! Stackars kvinna, hoppas att hon har fått hjälp och kommer på fötter igen, speciellt eftersom hon har en liten dotter att se efter.

Oj, nu blir det ingen tid över att göra läxan, kolla upp artiklar och debatter kring IUP. Nåväl, inget att göra åt det nu!



Sommarens mode?

No comments: