Tuesday 2 March 2010

Första blogginlägget..

Nu har jag äntligen startat min egen blogg. Har funderat på att göra det innan men aldrig fått tummen ur! Börjat läsa lite bloggar på sistone och bestämde mig idag, Pernilla ska bli bloggare!

Jag har tänkt på den här bloggen hela dagen. Ska jag våga börja blogga? Vad skulle jag kunna fylla en blogg med? Mig händer ju ingenting intressant! Jag tänker att jag skriver några inlägg och ser hur det känns, börjar nog med att ha min blogg lite anonymt. Kommer inte säga till någon jag känner att jag har startat den, hihi! :D

Just nu står Mark (min man) i köket och bakar bröd. Jag måste hela tiden springa in för att berätta för honom hur han ska göra, det gör inte det hela lättare att han inte förstår vad som står i kokboken. Han är nämligen britt och pratar/läser/skriver/kommunicerar inte på svenska! Får se hur resultatet blir, jag tror det blir smarriga baguetter!

Mark kommer in i vardagsrummet och frågar vad jag gör:

M: You started a blogg?
P: Yeah! (detta säger jag viftandes med händerna så att han inte ska kunna se vad jag skrivit, sen går det upp för mig att han inte förstår svenska så jag är säker!)
P: But it's in swedish so you won't be able to read it, hee hee.
M: Ok (har nu ett ansiktsuttryck som om han inte kunde bry sig mindre, men JAG vet, innerst inne vill han inget hellre än att läsa min blogg!)
P: You're not allowed to tell anyone about the blogg!
M: I know (hur han nu visste det har jag ingen aning om, han kanske är telepatisk)

Jag ger honom uppgiften att gå och ta ut kycklingen ur ugnen så jag kan få skriva lite ifred. Även om jag vet att han inte förstår vad jag skriver så säger den lilla paranoida Pernilla inom mig att han vet exakt vad jag skriver.

Nu har jag suttit kanske 10min och kollat på det jag skrivit, får nästan lite ångest, ska jag publicera inlägget eller bara deleta allt? Det är som att jag står i hopp-tornet inne i simhallen, 5m höjd och kollar över kanten ner i det klor-fyllda vattnet, klamrar mig fast i räcket medan jag sakta rör mig mot kanten, ska jag våga hoppa denna gången?

Hopp!

1 comment:

Daniela said...

Wihaa! Det var väl ändå på tiden att någon av er andra muppar började blogga :D jag ska följa den slaviskt. Hurra hurra o välkommen! :)